צלילה בישראל

התאחדות הצלילה הישראלית

תוכן עניינים

נושא הצלילה הוא נושא מעוגן בחוקי מדינת ישראל, אך חוקים אלה רק מגדירים את התנאים החוקיים בהם יכול אדם לצלול ותנאים שונים נוספים בתחום הצלילה. השאלה היא מי דואג לענף הצלילה בישראל? מי אחרי לקיים, לפתח ולקדם פעילויות ספורט תת ימי? מי דואג לשימור אתרי הצלילה? מי מפקח על המחירים ועל המידע בתחום? מי דואג ליצור ולטפח אתרי צלילה חדשים? התשובה על כל השאלות הללו היא התאחדות הצלילה הישראלית ועליה נדבר ממש כאן בשורות הבאות.

קורס צלילה

אתרי צלילה – יצירה, טיפוח ושימור

אחת הפעילויות החשובות אותה מובילה התאחדות הצלילה הישראלית היא פעילות היצירה, הטיפוח והשימור של אתרי צלילה בישראל. כך למשל, עד כה הטביעה ההתאחדות 10 כלי שיש ישנים וגדולים אל תוך מי הים, במטרה ליצור אתר צלילה אטרקטיבי עם תנועה עשירה של יצורי ים והיווצרות אלמוגים וצמחיית ים. בתוך כך, דואגת ההתאחדות גם לשימור אתרי הצלילה בישראל על ידי פיקוח על התנהגות הצוללים באתרים השונים וביצוע עבודות תחזוקה על פי הצורך. כמו כן, מתוך פעילות זו, בנתה ההתאחדות עוד שורה ארוכה של פעילויות ומיזמים ובכלל זה פארקים ארכיאולוגיים תת ימיים וגן הפסלים באילת.
ראו גם: טיסה אחרי צלילה

רגולציה, הדרכה והסמכה

תחום הפעילות החשוב ביותר, ודרכו גם סביר להניח שתפגשו את התאחדות הצלילה הישראלית, הוא התחום של רגולציה והסמכה. ההתאחדות היא הגורם האחראי על הנפקת תעודות הצלילה לצוללים שהוסמכו לכך, מעקב אחר כוכבי הצלילה של כל צולל ומעקב אחר פעילות ותדירות הצלילה, ממש כפי שמחייב החוק. זאת אומרת שאם אתם מגיעים למועדון צלילה ונודע לכם שאתם צריכים לעבור צלילת רענון לפני כן, זה אומר שהמועדון קיבל את המידע ממחשבי ההתאחדות ושם מופיע שבהתאם לפעם האחרונה בה צללתם, עליכם לבצע צלילת רענון לפני שתצללו בפועל.

צוללת חופשית

התאחדות הצלילה הישראלית אחראית גם על כל הנושא של הדרכה והסמכה בעולם הצלילה. בישראל מתקיימת פעילות הדרכת צלילה ענפה מאוד וכולה מבוצעת על ידי מדריכים מוסמכים ומורשים. מדריכים אלה עוברים תהליך של הכשרה על פי מערכי הדרכה שפותחו על ידי התאחדות הצלילה הישראלית ועוברים גם את ההסמכה באמצעות ההתאחדות. למעשה, גם כל מערכי השיעור שעל פיהם מבוצעים קורסי צלילה להכשרת צוללנים על פי רמות הכוכבים השונות, הם מערכי שיעור שפותחו על ידי התאחדות הצלילה השראלית.
ראו גם: מחיר קורס כוכב 1+2 

מעבר לכך, מבצעת ההתאחדות עוד שורה של פעילויות לקידום ספורט הצלילה בישראל, ובכלל זה שיווק אתרי התיירות של ישראל בחו"ל, ניהול קשר עם מועדוני צלילה בכל רחבי העולם, קידום תחומים מגוונים של ספורט צלילה בישראל לרבות מועדוני נוער של הוקי תת ימי, האבקות תת ימית, שחייה תת ימית, ניווט ועוד. בשורה תחתונה, אם יש משהו שאתם צריכים לדעת או לעשות בעולם הצלילה, התאחדות הצלילה הישראלית היא הכתובת שלכם.
יכול לעניין אותך גם: כמה עולה קורס צלילה ב-2020 ואיפה מומלץ לעשות?

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מעוניינים בקורס צלילה מהנה? הצעת מחיר משתלמת מחכה לכם!