צלילת רענון

כל מה שצריך לדעת לפני צלילת רענון באילת

תוכן עניינים

נושא הצלילה מעוגן היטב בחוקי מדינת ישראל, ובחוקים אלה נקבעים גם התנאים בהם רשאי אדם לצלול אל מתחת לפני המים. אחד הנושאים שמכסה חוק צלילה חופשית הוא נושא הרענון. על פי החוק, צולל שלא ביצע פעילות צלילה למשך פרק זמן ארוך, כפי שמוגדר בחוק, מחויב לבצע צלילת רענון לפני הצלילה בפועל. מה זה צלילת רענון אילת, כמה זמן היא נמשכת והיכן ניתן לבצע אותה? על כך בשורות הבאות.

צלילה למתחילים

מה זה צלילת רענון?

כאמור, על פי החוק במדינת ישראל, אדם לא יכול לקום בבוקר ולהחליט שהוא הולך לצלול בים. צלילה היא פעולה שמחייבת ידע מקצועי ואימון מתאים, שבהיעדרם קיים סיכון ממשי לצולל. על כן, מכסים חוקי מדינת ישראל את כל הנושאים הכרוכים ברישוי צלילה, לרבות דירוג צלילה בכוכבים, על מנת להגדיר את עומק הצלילה המקסימלי אליו יכול הצולל לרדת. בין כלל התנאים המוגדרים בחוק, קיים גם הכלל של תרגול. כלל זה בא לידי ביטוי באמירה כי צולל שלא צלל למשך פרק זמן ארוך, יהיה חייב לעבור צלילת רענון לפני ביצוע צלילה בפועל. במסגרת צלילה הרענון, מקבל הצולל הדרכה מהירה על כללי הבטיחות החשובים וכמובן על הפעולות המקצועיות שעליו לבצע במסגרת הצלילה. ההדרכה עצמה אורכת כשעתיים ולאחריה יכול הצולל לחזור לצלול כבעבר.
ראו גם: ביטוח צלילה יומי

צלילה חופשית איור

היכן ניתן לבצע צלילת רענון אילת?

ובכן, אתר התיירות הפופולארי ביותר בישראל הוא במקרה גם אתר הצלילה האטרקטיבי ביותר לצוללים מכל רחבי הארץ וגם לא מעט צוללים מהעולם כולו – אילת, או ליתר דיוק ים סוף/ הים האדום. בהתאם לכך, מרבית הצוללים נוהגים לרדת לאילת לצורך טיולי צלילה. צלילת רענון אילת היא כמובן צלילת רענון כמו כל צלילת רענון אחרת, רק שהיא מתרחשת באילת וניתן לבצע אותה ממש לפני שמתחילים לצלול בפועל. את צלילת הרענון ניתן לבצע בכל אחד ממועדוני הצלילה בעיר אילת ובכל מקרה היא חייבת להתבצע בליווי מדריך צלילה מוסמך ומורשה.

מן הסתם, אתם יכולים לשאול למה לכם לבצע צלית רענון אילת אם אתם מרגישים שאתם כשירים לחלוטין לבצע את הצלילה והתשובה היא שאם יש לכם את כל הכלים הנדרשים לכם לצלול ואתם מבצעים את הצלילה באופן עצמאי לגמרי, אכן תוכלו לבצע את הצלילה שלכם ללא כל צלילת רענון, אם כי עליכם לדעת שמדובר בעבירה על החוק, שגם יכולה לעלות לכם בחייכם. אם לעומת זאת, אתם מבצעים את הצלילות שלכם דרך מועדון צלילה, מועדון הצלילה עצמו בודק כל צולל לפני ביצוע הצלילה ובהתאם לנתונים המתועדים שלכם, ידע מועדון הצלילה מתי הייתה הפעם האחרונה שצללתם והאם אתם נדרשים לבצע צלילת רענון אילת על פי החוק. שימו לב שלא מדובר בניחוש או הערכה, אלא בכללים מוגדרים מאוד המופיעים בחוק ולא לכם ולא למועדון הצלילה מותר לחרוג מהם.

יכול לעניין אותך גם: כמה עולה קורס צלילה?

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מעוניינים בקורס צלילה מהנה? הצעת מחיר משתלמת מחכה לכם!