קרדיט תמונה: freepik

הקיץ כבר כאן, איך לבחור חליפת גלישה קצרה?

תוכן עניינים

זה אולי נראה כמו פריט לבוש מודרני ופורץ דרך, אבל חליפות גלישה מלוות אותנו כבר במהלך כמה וכמה עשורים וליתר דיוק יותר מ-60 שנה. היא אמנם נראית יפה ומהווה חלק מהלוק האולטימטיבי של גולש גלים, אבל לחליפת הגלישה ישנה מטרה חשובה הרבה יותר: לבודד את הגוף מהקור ולשמור על טמפרטורת הגוף כך שלא תרד בשום מקרה מתחת לרמה של 35 מעלות צלזיוס. באופן טבעי, כאשר אנו שוהים במים קרים לאורך זמן, טמפרטורת הגוף יורדת מעט וזה לגמרי טבעי. יחד עם זאת, אסור שהטמפרטורה תרד מתחת לסף מינימום של 35 מעלות, מה שיוביל להתפתחות מצב של היפותרמיה.

 

ולא רק טמפרטורה

קרדיט תמונה: freepik

ואחרי שאמרנו את זה, תפקידה של חליפת גלישה היא לא רק להגן על גופנו מפני ירידת טמפרטורה קיצונית, אלא גם להגן עליו מפני פציעות וחבטות וכפי שיודע כל גולש, בעיקר בחופים צפופים, מכות כאלה יכולות להופיע באופן פתאומי מכל כיוון, בעיקר מכיוונם של גלשנים אחרים, אבל גם חבטות מסלעים ואפילו מגלי הים שחובטים בגוף בזווית "לא טובה". את השילוב הזה של הגנה מפני ירידת טמפרטורה קיצונית והגנה מפנטי חבטות, משיגה חליפת הגלישה באמצעות החומר הייחודי ממנו היא מיוצרת – נאופרין, שהוא חומר סינטטי עם גומי כמרכיב מרכזי בו. ייחודיותו של החומר נובעת כמובן מכך שהוא מונע חדירת מים אבל עוד יותר מכך, מזה שהוא יודע ללכוד כמות דקיקה של מים בתוכו ולהפוך אותה למעשה לחומר מבודד ששומר על הטמפרטורה שלו מפני המים הקרים המקיפים את החליפה מבחוץ. כמו כן, תכונה ייחודית וחשובה של הנאופרין היא, שהוא גמיש מאוד, אלסטי מאוד ועמיד מאוד, מה שמאפשר למתוח אותו בצורה מיטבית על גופו של הגלשן ובעיקר לאורך הגפיים.

 

בחירת חליפה – חומר ועובי

שני הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת חליפת גלישה כוללים את החומר המדויק ממנו היא מיוצרת ומעובי החומר. ככלל, נאופרין הוא הבסיס לכל חליפה, אך חומר זה יכול להיות משולבת עם תוסף גאופרן וחומרים אחרים המבוססים על אבן גיר ומאפשרים רמת בידוד גבוהה יותר ואף מפחיתים במשקל החליפה. מבחינת עובי, עובי החליפה יכול לנוע בין 0.5 מ"מ ועד 6 מ"מ. בעונת הסתיו ותחילת האביב, כשהמים מתחילים להגיע לטמפרטורות נמוכות מאוד, עובי של 2 מ"מ יכול להספיק לכם בהחלט, אך לגולשים שממשיכים בגלישת גלים גם בשיא החורף רצוי לעבור לחליפה עבה יותר. המחיר הוא כמובן במידת הגמישות והאלסטיות של החליפה – ככל שהיא יותר עבה, כך היא מאבדת יותר מהאלסטיות. שלה. שימו לב שמידת העובי מצוינת בשתי ספרות עם קו נטוי באמצע. המספר הראשון הוא עובי החליפה באזור הטורסו והחזה, בעוד המספר השני הוא עובי החליפה באזורי הגפיים (ידיים ורגליים) ואזור הראש.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מעוניינים בקורס צלילה מהנה? הצעת מחיר משתלמת מחכה לכם!