קרדיט תמונה: freepik

גיוס והעסקת עובדים מחוץ לארץ

תוכן עניינים

הרעיון של העסקת עובדים בחו"ל אינו חדש. זה קיים כבר מאות שנים וזה עדיין נפוץ היום. הרעיון של העסקת עובדים בחו"ל הוא לנצל את העובדה שהשכר במדינות מסוימות נמוך יותר מאשר במדינות אחרות, כך שחברות יכולות לחסוך כסף על ידי תשלום פחות כסף לעובדים שלהן.

 

מקרי שימוש נפוצים:

-חברות מעסיקות עובדים זרים לייצור סחורות או שירותים במדינה אחרת שבה עלויות העבודה נמוכות ממדינת הבית של החברה

-חברות מעסיקות עובדים זרים למשרות הדורשות רמות מומחיות ומיומנות גבוהות, אך לא רמות השכלה גבוהות.

-חברות מעסיקות עובדים זרים למשרות הדורשות השכלה נמוכה

גיוס והעסקת עובדים מחוץ לארץ? ישנן סיבות רבות לכך שחברות עשויות להעסיק עובדים מחו"ל. זה יכול להיות כדי להשיג כוח עבודה זול יותר, כדי להימנע מעמידה בתקנות העבודה, או בגלל שהחברה רוצה להימנע מהוצאות הובלה יקרות יותר.

הדבר החשוב כאן הוא שחברה לא צריכה להעסיק עובדים בחו"ל רק בגלל שהם רוצים לחסוך כסף. הם צריכים לוודא שכוח העבודה שהם שוכרים הוא מוסמך ומיומן מספיק כדי לבצע את העבודה היטב.

ארגון העבודה הבינלאומי מעריך שיש למעלה מ-152 מיליון מהגרי עבודה בעולם. רוב מהגרי העבודה הללו מועסקים בחו"ל ושולחים כספים למשפחותיהם בחזרה הביתה.

 

ישנן סיבות רבות מדוע אנשים מהגרים למדינות אחרות לצורך תעסוקה

כולל גורמים כלכליים, חברתיים ופוליטיים. כמה מהיעדים הנפוצים ביותר עבור מהגרי עבודה כוללים את ארצות הברית, ערב הסעודית, קטאר וכווית. למדינות אלו יש ביקוש גדול לעבודה זולה עם הגבלות מועטות על מהגרים.

מהגרי עבודה עובדים בדרך כלל בעבודות עם מיומנויות נמוכות עם תנאי עבודה ירודים וסיכוי קטן להתקדם. הם גם מתמודדים עם הדרה חברתית מהקהילות שלהם בבית מכיוון שהם לא יכולים לתרום כלכלית לעיירות הולדתם יותר. הדבר נכון במיוחד באזורים כפריים שבהם העברות כספים מהוות חלק ניכר מהכלכלה המקומית.

 

העסקת עובדים בחו"ל היא חלק חשוב מהכלכלה העולמית

זה הוכח כדרך יעילה ביותר עבור מדינות להגדיל את היצוא שלהן על ידי מיקור חוץ של ייצור לשוקי עבודה זולים יותר.

ישנם יתרונות רבים לאדם שעובד במדינה אחרת. לדוגמה, הם יכולים להרוויח יותר כסף ממה שהם היו מרוויחים בבית וגם לרכוש כישורים יקרי ערך שיעזרו להם בקריירה שלהם. עם זאת, ישנם גם חסרונות כמו מחסומי שפה, הלם תרבות וקשיי הסתגלות לסביבה החדשה.

בעבר חברות רבות היו שולחות את עובדיהן לעבודה בחו"ל. כיום, מקובל שחברות מבצעות עבודה במיקור חוץ.

מיקור חוץ למשרות הוא נוהג שקיים כבר עשרות שנים. זה שימש במקור לייצור ועבודות כפיים אחרות שבהן החברה יכלה לחסוך כסף על ידי שכירת כוח אדם זול יותר בחו"ל.

כיום, מיקור חוץ אינו מוגבל לעבודות כפיים אלא כולל גם פיתוח תוכנה ושירותי שיווק דיגיטלי. החברה יכולה לחסוך זמן בכך שמומחים מתחומים שונים יתכנסו במקום אחד וישתפו פעולה בפרויקטים מרחוק.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מעוניינים בקורס צלילה מהנה? הצעת מחיר משתלמת מחכה לכם!