גז חמצן לצלילה

אסף הרופא – תא לחץ לאחר צלילה

תוכן עניינים

טיפול בתאי לחץ הפכו להיות נפוצים ומבוקשים מאוד בשנים האחרונות, ולא בכדי. מדובר בטיפולים חדשניים אשר מסייעים ומקלים מאוד על מצבים רפואיים שונים. מאמר זה נועד לסייע לכם להבין למי מיועד הטיפול בתאי לחץ והיכן תוכלו למצוא את המטפלים המובילים בתחום. 

ים

מהו הטיפול בתא לחץ?

טיפול בתא לחץ, הנקרא גם רפואה היפרברית (ובאנגלית HYPERBARIC OXYGEM THERAPY), הינה שיטת של טיפול רפואי במהלכה נכנס החולה אל תוך תא שלתוכו מוזרם חמצן בלחץ גבוה משמעותית מלחץ החמצן הרגיל. מטרת הטיפול הינה להגדיל את החמצן ברקמות הגוף. 

הטיפול בתאי לחץ יועד בעבר בעיקר לטיפול באנשים שעברו תאונות צלילה וטביעות, אך כיום מיועד לטיפול בבעיות מגוונות. 

מינון החמצן במהלך הטיפול מגיע לפי 20 מהרגיל, ובכך הרקמות צורכות את החמצן להן הן זקוקות. הטיפול בתא לחץ אינו יסייע לאדם הבריא, אך במצבי חולי מסוימים הוא יכול מאוד לעזור.

למי מיועד הטיפול בתא לחץ?

הטיפול בתאי לחץ נכללים בסל הבריאות בהתאם לחוק הבריאות הממלכתי, ומחולק לטיפולים דחופים או אלקטיביים, על פי הצורך. 

  • טיפול בתאי לחץ במקרים דחופים יינתן במקרים הבאים:

תסחיף אויר, הדקומפרסיה, שאיפת עשן, איסכמיה חבלתית חריפה, חסימת עורקים, אנמיה קיצונית, נמק שרירי וזיהומים מפושטים של הרקמה הרכה ועוד. 

  • טיפול אלקטיבי בתאי לחץ יינתן במקרים הבאים:

טיפול בפצעים שקשה לרפאות כתוצאה מהיפוקסיה רקמתית, סכרת ועוד, טיפול בנזקי קרינה, טיפול המשלב כירורגיה משקמת לאחר טיפול בקרינה ועוד. 

http://www.youtube.com/watch?v=pY1n9LRRxTI

מרפאה היפרברית בבית החולים אסף הרופא

המרכז לטיפול בתאי לחץ במרכז הרפואי שמיר (המכונה גם אסף הרופא), הוקם לפני כ-23 שנים וכולל את תאי הלחץ הגדולים בישראל, והאיכותיים בעולם כולו. קבלת טיפול במרפאה ההיפרברית בבית חולים אסף הרופא, ניתנת גם למאושפזים וגם למטופלים המגיעים באופן אלקטיבי לטיפול. 

הטיפול בתא לחץ כולל לרוב בין 30 ל- 60 טיפולים, שעתיים בכל טיפול. המפגש הראשון יתקיים לצורך ביצוע הערכה של גורמי הסיכון ומצבו של המטופל, על ידי רופא ואחות. כמו כן, המפגש כולל התנסות בתא הלחץ באופן נקודתי, בליווי אחות, ובמידה ונצפה שיפור משמעותי ברמת החמצן, יופנה המטופל להנפקת טופס 17 מקופת החולים לצורך המשך קבלת טיפול במכון. מטופל יוכל לקבל טיפול במכון גם באופן פרטי באם יבחר. 

חדרי הלחץ משוכללים ונעימים, ומאפשרים האזנה למוסיקה, מנוחה, קריאה וכתיבה במהלך הטיפולים. 

צוות המרכז מונה צוות רב מקצועי של רופאים, אחיות ועוד כך שהמטופל יקבל את המענה המקצועי והמסור ביותר. מדובר בצוותים רפואיים מנוסים ביותר במגוון רב של מצבים מורכבים. הצוותים מוכשרים לעבודה במצבי שגרה, וכמובן במצבי חירום. 

לסיכום, המרכז לטיפול בתאי לחץ במרכז הרפואי אסף הרופא, שואף למצוינות ולאיכות הגבוה ביותר ברמת הטיפול הכוללני בחולה ובבני משפחתו. העבודה במכון מונחת על ידי כללי האתיקה המקצועית המאפשרת עבודה מדויקת ואיכותית אשר מסייעת לשיפור איכות חייו של המטופל.

מגזין צלילה

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מעוניינים בקורס צלילה מהנה? הצעת מחיר משתלמת מחכה לכם!