קרדיט תמונה: אירוח איילת השחר

אירוח בקיבוצים או מלון בערים?

תוכן עניינים

אירוח בקיבוצים בצפון מאפשר לנופש הישראלי להנות מכל מה שהצפון יכול להציע. צימרים בצפון הנמצאים בקיבוצים מאפשרים לנופשים ליהנות מאירוח כפרי אותנטי. ועם זאת, הרבה מתלבטים בין מלון לצימר. לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו, אבל איך בוחרים?

 

צימר או מלון?

  • מתחם האירוח – מתחם הצימר הוא קטן ואינטימי ואותו תחלקו ברוב המקרים עם עוד זוג או עוד משפחה או שניים. מתחם בית המלון תלוי בגודל המלון, אך כולנו יודעים שגם בבתי מלון קטנים נחלוק את אותו המתחם עם הרבה משפחות, זוגות וקבוצות חברים ולפעמים עם נופשים שבאים רק לספא של המלון ולשאר שירותיו.

מצד שני, מתחם האירוח הקטן של הצימר מאפשר שירותים מועטים מהמלון ותמצאו בו ג'קוזי בחדר, בריכה קטנה משותפת וארוחה אל המרפסת. אירוח בקיבוצים בצפון נוטה להיות שונה מהצימר הממוצע ותוכלו למצוא בריכה גדולה יותר, לפעמים לובי עם בר, חדר אוכל ומרחבים לילדים לשחק בהם.

לעומתו, גודלו של מתחם המלון מאפשר אף יותר מהצימר הקטן ומהצימר בקיבוץ ותמצאו בו שירותים ספא, ספר וקוסמטיקאית, בריכה גדולה ולפעמים כמה בריכות, בית משחקים לילדים עם צוות בידור ועוד.

  • פרטיות – הצימרים ובמיוחד צימרים בצפון ידועים כמקום אליו נוסעים בשביל השקט והשלווה. הם בנויים בצורה בה גם אם יש עוד משפחות וזוגות אתכם במתחם רוב הסיכויים שלא תיתקלו בהם. במלון תחלקו את המבנה ואת אותה הקומה עם לפחות עשר משפחות במקרה של בית מלון קטן.

גם בבית המלון תוכלו לקבל אינטימיות ופרטיות אך בצורה שונה. תוכלו להזמין סוויטה שבדרך כלל נמצאת בקומה גבוהה בעלת מספר חדרים קטן או להשתמש בשלט "נא לא להפריע" המפורסם.

  • שירותי האירוח – בעוד שבצימר בצפון תקבלו את האירוח ישר מבעלי המקום המלון מאפשר יותר נותני שירות ובנושאים מגוונים. בקבלה תוכלו להזמין כל נותן שירות שתצטרכו בין אם זה סיור ג'יפים, מונית, שירות חדרים, אוכל עד לחדר ועוד. באירוח בקיבוצים בצפון אגדיל ואומר שתקבלו שירות דומה ממזכירות היישוב שתשמח לעזור לבאי הקיבוץ במה שיצטרכו בנוסף למארחים.

 

  • מיקום – המלונות נמצאים בדרך כלל בערים גדולות שקל להגיע אליהם גם בלי רכב. לרוב מי שבוחר במלון מחפשת את הבילוי העירוני. צימרים נמצאים במקומות שקצת יותר קשה להגיע אליהם ואידיאלים לטיולים בטבע ולבטן גב מול הנוף המרהיב. אם תחברו באירוח בקיבוצים בצפון תשימו לב שאל הקיבוצים קל יותר להגיע מצימרים אחרים כיוון שבכניסה לכל קיבוץ יש תחנת אוטובוס ועוצרים שם אוטובוסים מהערים הגדולות הסמוכות.

 

  • אטרקציות – בצימרים לא תמצאו אטרקציות רבות כלל, צימר בטבעי אינו מספק אטרקציות מעבר לחדר המפנק ושירותי האירוח. מאידך אירוח בקיבוצים בצפון הוא שונה, ואם תבחרו ללון בצימר תוכלו להנות מסצנת הבילוי המקומי. ישנם קיבוצים שידועים במבשלות הבירה איכותיות שלהם, יש קיבוצים שידועים במופעי המוזיקה ויש קיבוצים כמו הגושרים וכפר בלום שידועים באטרקציות האקסטרים שלהם. מה שבטוח כולם יספקו לכם גם חוויה של טבע בפינות החמד הנסתרות.

בבתי מלון לרוב לא תצטרכו לצאת משטח המלון. תוכלו למצוא ספא, בר עשיר, צוות בידור, מופעים מיוחדים ועוד.

 

אז איך נדע במה לבחור?

הבחירה תלויה בסוג הנופש אותו אתם רוצים. הרבה אטרקציות לא אומר בהכרח טוב יותר. אם תגיעו למלון בו יש לכם ספא ובר עשיר ובסוף לא תשתמשו בשירותים אלה הדבר יהיה בזבוז כסף עבורכם. למשל, אם פרטיות וטבע זה מה שחשוב לכם- החופשה הטובה עבורכם היא צימר בצפון.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מעוניינים בקורס צלילה מהנה? הצעת מחיר משתלמת מחכה לכם!