קרדיט תמונה: freepik

אוכל לחתולים – למה חשוב לקנות לחתול שלנו אוכל משלו?

תוכן עניינים

הרבה פעמים, אנשים נוטים לחשוב שלאמץ ולטפל בחתול זה דבר פשוט. הרי חתול, להבדיל מכלב, לא דורש שנוציא אותו החוצה, הוא לא חיית משחק בהכרח, אין צורך לקחת אותו לטיולים בשטח, וברוב המקרים הוא אוהב את הפרטיות שלו, אם אנחנו לא מפריעים לו הוא לא יפריע לנו.

בעיקרון זה נכון, אך יש לפחות דבר אחד שהוא מאוד מהותי בטיפול בחתול ביתי ואנחנו צריכים להשקיע בכך זמן, מחשבה ובעיקר כסף. מדובר על רכישת מזון מתאים לחתול שלנו. כאן, בדומה לכלבים, אנחנו חייבים לספק לו אוכל שיתאים לצרכים שלו, אוכל שיכיל רכיבים שיכולים לעזור לו, ובמילים אחרות, אנחנו צריכים לקנות עבורו אוכל שמתאים לחתולים ולא שום דבר אחר.

לשמחתנו, אנחנו יכולים למצוא היום הרבה מאוד סוגים של אוכל לחתולים. מי שנכנס לחנות חיות מחמד בכל יישוב או חנויות וירטואליות באינטרנט, יכול למצוא מגוון רחב של סוגי מזון המיועדים לחתולים. הכוונה הן למזון יבש, רטוב, חטיפים, ממתקים ועוד. בדיוק כפי שאפשר למצוא הרבה מאוד סוגי מזון של אוכל לכלבים, כך אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד סוגי מזון המיועדים לחתולים.

 

למה אסור לתת לחתול אוכל של בני אדם?

לפני שנסביר על אוכל לחתולים, איך בוחרים וקונים בצורה נכונה, עלינו להבין למה החתול שלנו אמור לאכול אוכל שמיועד עבורו ולא אוכל של בני אדם, לפחות לא באופן קבוע.

סיבה אחת היא, אנחנו לא נרצה שהחתול שלנו יתרגל לאכול אוכל של בני אדם. בדומה לכלבים, ברגע שהחתול יתרגל לאכול אוכל שאיננו מיועד עבורו, אנחנו נתקשה להחזיר אותו ל"מוטב", קרי, נתקשה לגרום לו לאכול את האוכל הרלוונטי עבורו. זה יכול להיות מאוד בעייתי, בין אם מבחינה תזונתית ובוודאי מבחינה כלכלית.

סיבה שנייה, לא כל מזון של בני אדם מתאים לחתולים. ישנם דברים שיכולים לפגוע בהם, גם אם אנחנו לא רואים את זה או לא מודעים לכך.

סיבה שלישית, אוכל של חתולים אמור לעזור להם לא רק מבחינה בריאותית ותזונתית אלא גם מבחינת מראה. ישנם סוגי מזון שונים אשר עוזרים לחזק ולשמר את הפרווה של החתול. אם אנחנו רוצים חתול עם פרווה מרשימה, אזי שעלינו לדאוג שהוא ימשיך לאכול אך ורק אוכל שמתאים לו.

 

איך בוחרים אוכל לחתול?

אנחנו צריכים להקפיד שהמזון יתאים לו מבחינת גיל, משקל, סוג ומאפיינים אחרים. אפשר לראות על גבי האריזה את המאפיינים הרלוונטיים. על פיהם נבחר איזה סוג מזון נקנה לחתול שלנו.

כמו כן, אנחנו צריכים לבחון את המרכיבים של המזון, מבחינת חומרים, מבחינת טעמים ומבחינות אחרות. כל דבר יכול להשפיע כך או אחרת בשביל שהחתול שלנו יקבל בדיוק את מה שהוא צריך לקבל.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מעוניינים בקורס צלילה מהנה? הצעת מחיר משתלמת מחכה לכם!