צלילה חופשית איור

כל מה שצריך לדעת על קורס צלילה חופשית

תוכן עניינים

בניגוד לקורס צלילה קלאסית עם מיכלי חמצן, צלילה חופשית היא צלילה שאינה נתמכת על ידי עזרי נשימה. המשמעות המיידית היא שמדובר בצלילות קצרות שנמשכות כמשך הזמן שלאורכו יכול הצולל לעצור את נשימתו. קורס צלילה חופשית הוא קורס מאוד פשוט ובסיסי שיכול להתקיים בארבע ורסיות שונות, החל מקורס היכרות שנמשך יום אחד בלבד וכלה בקורס כוכב רביעי. על סוגי הקורסים השונים תוכלו לקרוא עוד ממש כאן בשורות הבאות.

צוללת חופשית

מה זה צלילה חופשית?

ובכן, צלילה היא בעצם ירידה אל מתחת לפני המים, כך שאנו מתנתקים מהסביבה הטבעית שלנו ועוברים לסביבה מדהימה, מרהיבה, מרגיעה ושקטה אבל גם מאיימת. צלילה היא פעולה שלצורך ביצועה אנחנו מוותרים למעשה על היכולת שלנו לנשום. כדי להתמודד עם הבעיה, אנו נעזרים לרוב באמצעי נשימה כמו שנורקל לצלילה קרוב אל פני המים או בלוני חמצן שמאפשרים לנו שהייה ארוכה בעומק המים. צלילה חופשית היא צלילה לעומק ללא עזרי נשימה ומטרתה היא לא שוטטות במעמקי האוקיינוס אלא ירידה אל תוך עולם המים הקסום ועלייה מהירה בפרקי זמן של דקה, שתי דקות ומעט יותר, למטיבי נשימה.
ראו גם: איך להוציא ביטוח צלילה יומי לטיול?

קורס צלילה חופשית – סוגי קורסים

אם כל מה שאתם רוצים לעשות הוא להכיר את התחום של צלילה חופשית ולהתנסות בו, תוכלו לעשות זאת במסגרת קורס היכרות הנמשך יום אחד בלבד, כולל תיאוריה ואימון אחד, פעם אחת בבריכה ופעם אחת בים. הקורס הבסיסי, שנחשב גם לקורס הפופולארי ביותר והמתאים ביותר עבור מרבית הציבור, הוא קורס כוכב שני שנמשך יומיים עד שלושה ימים, כולל לימודי תיאוריה, שניים שלושה אימונים בבריכה ושלושה אימונים בים. הקורס הבסיסי מעניק לכם אפשרות לצלול לעומק של 20 מטר לכל היותר, 10 מטר יותר מאשר קורס ההיכרות.

קורס צלילה

כאמור, קורס צלילה חופשית בסיסי נחשב כאמור לקורס הפופולארי ביותר וכזה שיאפשר לכם לצאת בכל סופשבוע אל עומק הים וליהנות מצלילות חופשיות עם חברים או בני משפחה. אם תרצו להתמקצע בתחום, יהיה עליכם להשלים קורס כוכב שלישי, שנמשך יום נוסף וכולל מספר אימונים נוספים בכדי להעניק לכם לבסוף את האפשרות לצלול ללא עזרי נשימה לעומק של עד 30 מטר. קורס כוכב רביעי הוא למעשה הטופ של קורס צלילה חופשית ובמסגרתו תלמדו תיאוריה ותבצעו אימונים במשך 4 ימים שלמים ועם השלמת הקורס תוכלו לבצע צלילות חופשיות לעומק של עד 40 מטר.

כל הקורסים מותנים בהצהרת בריאות של המשתתף ובהיותו מעל גיל 16. אנשים שאינם עומדים בשני התנאים האלה פשוט לא יוכלו לעבור את הקורס, ובכל מה שקשור לבטיחות, בעולם הצלילה אין פשרות ואין קיצורי דרך. כאמור, קורס צלילה חופשית בסיסי הוא הקורס המתאים ביותר למרבית הציבור, ואם אתם רוצים להיכנס לעולם הזה, זהו נתיב הכניסה הנכון לכם.

מגזין צלילה – ריף

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מעוניינים בקורס צלילה מהנה? הצעת מחיר משתלמת מחכה לכם!