cute-kitten-bed_1303-9321

מגדלים טורף קטן בבית? כדאי שיאכל כמו שצריך

תוכן עניינים

עד כמה חתולי הבית שאנו מגדלים דומים לבני הדודים שלהם הנמרים, הטיגריסים, האריות והפנתרים? ובכן, מרביתם חולקים עד 85 אחוזים ממבנה הדי אן איי, מה שאומר שמדובר למעשה בטורפים קטנים שחיים איתנו בבית. אם אתם ותיקים בתחום זה בטח לא מפתיע אתכם וכנראה שיצא לכם לראות את החתולים שלכם אורבים לטרף בדמות ציפורים וחרקים, מגנים על הטריטוריה שלהם בקנאות ובורחים במהירות שיא מכלבים, כולל טיפוס על עצים. אל דאגה, החתולים מבויתים כמובן ואתם לא צריכים לחשוש שהם ינסו לאכול אתכם בקרוב, אבל מה שזה כן אומר זה שאתם חייבים לדאוג להם מזון איכותי כיאה לקרניבורים שהם. הנה כמה נקודות שחשוב לקחת בחשבון.

חתולים חייבים חלבון איכותי

גם הכלבים הביתיים שאנו מגדלים הם קרניבורים בהגדרתם, אבל לעומת החתולים, הקיבה שלהם הסתגלה הרבה יותר לפחמימות ובמובן הזה היא דומה הרבה יותר לקיבה של בני אדם. חתולים לעומת זאת חיה שלא עברה שינויים אנטומיים מרחיקי לכת כאמור, והיא עדיין זקוקה לתזונה קרניבורית בעיקרה. על כן שימו לב כי הרכיב העיקרי בסוגי מזון לחתולים שונים הוא חלבון מן החי. סוגים מסוימים מבוססים על סלמון העשיר בחלבון, אחרים על תרנגול הודו, עוף, טונה, בקר, בשר ארנבת, ברווז ועוד. הנקודה היא בעצם שמזון של חתולים חייב להכיל חלבון איכותי ועשיר מן החי. חתולים שלא יקבלו את החלבון הזה ככל הנראה ירגישו לא טוב במהרה וזה בהחלט יכול להוות פוטנציאל למחלות ובעיות רפואיות שונות.

אתגרים תזונתיים של חתולים

מעבר לנושא החלבון, צריך לזכור שלחתולים יש אתגרים תזונתיים משל עצמם. למשל, כמה מכם בעלי החתולים רואים את החתול מדי פעם נחנק ומשתעל ופולט כדורי שיער? תופעה מוכרת וידועה הנגרמת כתוצאה מפעולת הניקיון של ליקוק הפרווה אצל חתולים. במקרים מסוימים זה יכול לגרום לחסימות מעיים ולהיות מסוכן. בגלל שאתם ודאי לא מעלים על דעתכם לגשת לוטרינר פעם בשבוע לטפל בזה, שווה לדעת שיש סוגי מזון חתולים שיכולים להקל על התופעה. קחו את פרו פלאן דרמה פלוס למשל, סוג של מזון המכיל סיבים תזונתיים מיוחדים ממקור מאד מסוים שיודעים ללכוד את השיערות בקיבה ולפנות אותם בצואה של החתול. אגב, הסיבים הללו נוספו לאחר מחקרים רבים בהם נמצא כי חתולי בר ממינים שונים נוהגים לאכול צמחים שונים שעושים בדיוק את הפעולה הזאת. על כן חשוב מאד לבחור מותג מזון לחתולים שמכיר לעומק את האתגרים התזונתיים אצל חתולים ויודע לחקות עד כמה שרק ניתן את התזונה הטבעית של בעלי החיים הללו.

לא, אתם לא צריכים להתחיל לצוד וללקט מזון בטבע לחתול שלכם, אלא רק לדאוג לבחור בעבור מזון איכותי וטרי המותאם למבנה האנטומי של החתולים. שיהיה בתאבון!

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מעוניינים בקורס צלילה מהנה? הצעת מחיר משתלמת מחכה לכם!